مبانی نظری کم توانی ذهنی, فراخنای توجه,نمایش درمانی

مبانی نظری کم توانی ذهنی, فراخنای توجه,نمایش درمانی

مبانی نظری کم توانی ذهنی , فراخنای توجه , نمایش درمانی , مبانی نظری کم توانی ذهنی فراخنای توجهنمایش درمانی , مبانی نظری کم توانی ذهنی فراخنای توجه , مبانی نظری فراخنای توجهنمایش درمانی , مبانی نظری , کم توانی ذهنی , فراخنای توجه , نمایش درمانی

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری کم توانی ذهنی, فراخنای توجه,نمایش درمانی توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله توضیحات نظری کامل در مورد متغیر رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری -2کم توانی ذهنی …………………………………………………………………………..151-1-2شیوع ……………………………………………………………………………………..172-1-2طبقه بندی کم توانی ذهنی ………………………………………………………… 181-2-1-2طبقه بندی انجمن امریکایی کم توانی ذهنی………………………………..182-2-1-2طبقه بندی بر اساس انتظارهای آموزش پذیری……………………………..203-1-2ویژگی های شناختی دانش آموز کم توان ذهنی………………………………………214-1-2ویژگی های عاطفی و روانی کودکان کم توان ذهنی…………………………….242-2 فراخنای توجه………………………………………………………………………………261-2-2فیزیولوژی توجه………………………………………………………………………..272-2-2عوامل موثر در توجه…………………………………………………………………..303-2-2انواع توجه……………………………………………………………………………….314-2-2عملکردهای توجه………………………………………………………………………335-2-2کمبود توجه……………………………………………………………………………………………..386-2-2درمان ………………………………………………………………………………………………………407-2-2کم توانی ذهنی و اهمیت توجه……………………………………………………423-2نمایش درمانی……………………………………………………………………………………………….441-3-2تاریخچه نمایش درمانی …………………………………………………………………………..451-2-3-2انجمن نمایش درمانگران بریتانیا………………………………………………………….472-2-3-2انجمن ملی نمایش درمانی امریکا……………………………………………..503-3-2ابزار نمایش درمانی……………………………………………………………………..524-3-2اهداف نمایش درمانی………………………………………………………………….585-3-2رویکردهای نمایش درمانی……………………………………………………………581-5-3-2دیدگاه انسان شناسی/آیینی جنینگز……………………………………………..592-5-3-2نظریه نقش رابرت لندی……………………………………………………………603-5-3-2دیدگاه پنج مرحله ای امونا……………………………………………………….616-3-2روان نمایش درمانی و نمایش درمانی………………………………………………627-3-2نمایش درمانی برای کودکان…………………………………………………………648-3-2نمایش درمانی در آموزش ویژه……………………………………………………..659-3-2استفاده از نمایش درمانی برای افراد دارای مشکلات یادگیری……………..6710-3-2توجه در نمایش درمانی………………………………………………………………6811-3-2اجزاء جلسات نمایش درمانی………………………………………………………..694-2بررسی متون…………………………………………………………………………………..721-4-2تحقیقات انجام شده داخلی……………………………………………………………722-4-2تحقیقات انجام شده خارجی………………………………………………………….731-2کم¬توانی¬ذهنیهم اکنون تعاریف متعددی برای کم¬توانی¬ذهنی وجود دارد که جامع¬ترین آنها توسط انجمن کم¬توانی ذهنی امریکا ارائه شده است تعریفی که این انجمن در سال 1983 ارائه کرد چنین است: کم¬توانی¬ذهنی به کارکرد هوش عمومی اطلاق می¬گردد که به طور قابل ملاحظه¬ای زیر متوسط است و منجر به اختلالاتی در رفتار انطباقی شده یا با چنین اختلالاتی همراه است و در جریان دوره تحول ظاهر می¬شود (اسکلاک، لوکاسون، شوگرن و همکاران، 2007 به نفل از AAIDD).کارکرد هوش عمومی، به عنوان نتایج حاصل از اجرای آزمون-های استاندارد شده هوش عمومی که به این منظور تهیه شده و با شرایط منطقه¬ای یا کشوری، منطبق شده اند، تعریف می¬شود.به طور قابل ملاحظه¬ای زیر متوسط به عنوان هوشبهر 70 یا پایین¬تر از 70 در مقیاس¬های استاندارد شده هوش تعریف می-شود، حد بالای هوشبهر به عنوان یک رهنمود است و برحسب پایایی آزمون هوش استفاده شده می¬توان تا 75 یا بیش از 75 منظور شود.رفتار انطباقی عبارت است از آن مقدار از معیارهای استقلال شخصی و مسئولیت اجتماعی مربوط به گروه همسن و هم فرهنگ را که فرد برآورده می¬کند. انتظارات مربوط به رفتار انطباقی با تغییر سن تقویمی متفاوت است.نقایص در رفتار انطباقی ممکن است در حوزه¬های زیر ظاهر شود:1-    در خلال نوزادی و اوایل کودکی در حوزه¬های: تحول مهارت¬های حسی و حرکتی، مهارت¬های ارتباطی، مهارت¬های خودیاری و اجتماعی شدن. 2-    در خلال کودکی و نوجوانی در حوزه¬های: کاربرد مهارت های تحصیلی پایه در فعالیت¬های روزانه زندگی، کاربرد استدلال و قضاوت مناسب در غلبه بر محیط.3-     در خلال اواخر نوجوانی و بزرگسالی در حوزه مسئولیت-های شغلی و اجتماعی.دوره تحول به عنوان دوره زمانی بین حاملگی و 18 سالگی تعریف می¬شود  (سیف نراقی و نادری،1386).دال  (1941) فرد کم¬توان¬ذهنی را با ویژگی¬های زیر توصیف می-کند.1-    از نظر ذهنی ناهنجار است.2-    کم¬توانی¬ذهنی از بدو تولد یا سال¬های اولیه رشد وجود دارد.3-    در بلوغ کم¬توانی¬ذهنی او قابل تشخیص است.4-    نقص ذهنی ناشی از یک عامل اساسی مانند ارث یا بیماری است.5-    در روابط اجتماعی، شایستگی و صلاحیت لازم را ندارد و نمی¬تواند امور خود را مستقل اداره کند.6-    نقص ذهنی قابل درمان نیست تعریف جدید انجمن کم¬توانی¬ذهنی آمریکا (2007) به این صورت است:”کم¬توانی ذهنی عبارت است از کارکرد هوشی زیر متوسط معنی-دار و وجود محدودیت¬های همزمان در دو یا چند حوزه از حوزه-های مهارت¬های اجتماعی، کاربرد منابع جامعه، خود راهبری، سلامت و ایمنی، عملکردهای تحصیلی، اوقات فراغت و اشتغال. کم¬توانی¬ذهنی پیش از هجده سالگی آشکار می¬شود.” هوش پایین تر از متوسط معمولاً با نحوه عملکرد آزمودنی در آزمون¬های هوشی تعیین می¬شود که در واقع تعیین آن با کوشش آلفردبینه  انجام شد. وی قصد شناسایی کودکانی را داشت که توانایی استفاده از برنامه تعلیم و تربیت صنعتی فرانسه در آغاز قرن بیستم را نداشتند (سیف نراقی و نادری، 1386).از نیمه قرن بیستم، اصطلاح کفایت اجتماعی شامل مهارت¬های اجتماعی و رفتار سازشی به عنوان عاملی در تشخیص کم¬توانی-ذهنی مطرح شده است. اهمیت رفتار اجتماعی در تشخیص کم-توانی¬ذهنی را می¬توان در نظریه بیولوژیک درباره هوش بوضوح مشاهده کرد. ثرندایک   هوش را متشکل از هوش انتزاعی، هوش عینی و هوش اجتماعی دانست (هاردمن ، درو  و اگن ، 1388).چهار فرض زیر برای کاربرد کم¬توان¬ذهنی ضروری است:1-    ارزیابی معتبر باید پراکندگی فرهنگی و زبانی و تفاوت-های موجود در ارتباط و عوامل مربوط رفتار را مورد توجه قرار دهد.2-     محدودیت¬در مهارت¬های سازشی، در قلمرو محیط¬های اجتماعی همسالان رخ می¬دهد و بر اساس نیازهای فردی شخص کم توانی ذهنی برای حمایت، مشخص می شود.3-    محدودیت مهارت¬های سازشی خاص، اغلب با دیگر توانایی¬های فرد در مهارت¬های سازشی یا دیگر قابلیت¬های مشخص همراه است.4-    با ارائه حمایت¬های مناسب به طور مستمر در طول یک دوره زمانی کارکرد زندگی فرد کم توان ذهنی به طور کلی بهبود خواهد یافت (شالوک ، لوکاسون ، شوگرن ، برویک دافی ، باردلی  و بوندیکس ، 2007).1-1-2 شیوع:نمره میانگین در یک آزمون هوش 100 است. به طورنظری، انتظار می رود که 27/2 درصد جمعیت در فاصلۀ دو انحراف استاندارد از میانگین و یا خیلی پایین تر از میانگین قرار گیرند ( هوش بهر 70 بر اساس مقیاس هوش وکسلربرای کودکان – تجدید نظر شده یا وکسلرIII ). این برداشت بر پایۀ این فرض است که هوش مانند بسیاری از صفات انسانی دیگر، بر اساس منحنی توزیع طبیعی، پراکنده شده است. این منحنی توسط انحراف استاندارد میانگین ها به هشت ناحیه تقسیم شده است. در آخرین ویرایش وکسلر(WISC-III)،انحراف استاندارد نمرۀ هوش 15 در نظر گرفته شده است و 14/2 درصد جمعیت بین 55 و 70 نمره بهره هوشی و3/1درصد جمعیت کمتر از 55 نمره کسب می کنند. بنابراین، به نظر می رسد که 27/2 درصد باید بین 55 تا 70  قرار گیرند. به هرحال ارقام واقعی شیوع  دانش آموزانی که به عنوان کم توان ذهنی شناسایی می شوند، بسیار پایین تر از این است. شیوع کم توانی ذهنی در حدود 1 تا 5/1 درصد گزارش شده است( هالاهان و کافمن،1994).

  • خرید و دانلود پروژه بررسی كارایی بازار سرمایه

    خرید و دانلود پروژه بررسی كارایی بازار سرمایه خرید و دانلود پروژه بررسی كارایی بازار سرمایه , خرید و دانلود تحقیق بررسی كارایی بازار سرمایه , بازار , بازار سهام , بازار كارا , بازارکار ایران , بررسی , بررسی…

  • پاورپوینت رودكی و منوچهری

    پاورپوینت رودكی و منوچهری پاورپوینت رودكی و منوچهری , پاورپوینت رودكی و منوچهری رفتن به سایت اصلی گزیده اشعار رودكی الف) اشعار غنایی و عاشقانه                                      ب) اشعار وصفی                                       ج)پند و حكمت                                                               د)مراثی ه)حسب حال و)مدایح اشعار غنایی و عاشقانه…

  • دانلود فایل ورد Word پروژه بررسی انواع تجهیزات خانواده FACTS

    دانلود فایل ورد Word پروژه بررسی انواع تجهیزات خانواده FACTS دانلود فایل ورد Word پروژه بررسی انواع تجهیزات خانواده FACTS , دانلود فایل ورد Word پروژه بررسی انواع تجهیزات خانواده FACTS , دانلود فایل Word پروژه بررسی انواع تجهیزات خانواده…

  • آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت صنایع چینی ایران در سال 85

    آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت صنایع چینی ایران در سال 85 آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت صنایع چینی ایران در سال 85 , نوسان , نسبت قیمت به سود , سود هر سهم , بالاترین و پایین ترین…

  • تقویت کننده ی شبه تفاضلی کلاس-AB برمبنای اینورتر CMOS برای کاربردهای HF

    تقویت کننده ی شبه تفاضلی کلاس-AB برمبنای اینورتر CMOS برای کاربردهای HF تقویت کننده ی شبه تفاضلی کلاس-AB برمبنای اینورتر CMOS برای کاربردهای HF , تقویت کننده ی شبه تفاضلی کلاسAB برمبنای اینورتر CMOS برای کاربردهای HF رفتن به سایت…

  • پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *