مقاله نیاز سنجی كاركنان اطلاعات استان خراسان رضوی

مقاله نیاز سنجی كاركنان اطلاعات استان خراسان رضوی

مقاله نیاز سنجی كاركنان اطلاعات استان خراسان رضوی , مقاله نیاز سنجی كاركنان اطلاعات استان خراسان رضوی , نیاز سنجی كاركنان اطلاعات استان خراسان رضوی

رفتن به سایت اصلی

مقاله نیاز سنجی كاركنان اطلاعات استان خراسان رضوی امروزه به موازات آموزشهای مرسوم نظام آموزشی و دانشگاهی، موسسات، ادارات و سازمانهای مختلف برنامه‎هایی را طرح كرده و برای دستیابی  به اهداف خاص خود به اجرا درآورده‎اند. در اغلب كشورها آموزشهای ارائه شده برای همگان و آموزشهای تخصصی و كاربردی برای كارورزان و كاركنان بخشهای عمومی و خصوصی به عنوان صنعت رشد قلمداد می‎شود و سالانه بخش زیادی از درآمدهای آنان صرف توسعه و بهسازی فعالیت هایشان می گردد و همگام با رشد جمعیت و توسعه اقتصادی ـ اجتماعی این سرمایه‎گذاری‎ها را افزایش می‎دهند و این همه بر این باور استوار  است كه سرمایه‎گذاری در بخش آموزش و تربیت نیروی انسانی همانند سرمایه گذاری در دیگر عوامل رشد و توسعه دارای بازده اقتصادی است و در كنار آن پرورش مردم با فرهنگ و آگاه به عنوان آحاد جامعه،  بهره‎وری و بهره‎گیری بهینه از سایر سرمایه گذاری‎های  مادی و فرهنگی را افزایش می‎دهد. به همین دلیل بسیاری از كشورهای جهان سعی دارند به توسعه كمی و كیفی برنامه‎های آموزشی و تربیتی ـ فرهنگی خود پرداخته و مردم را از نعمت مجموعه‎ای دانشهای عمومی و تخصصی كه برای بهزیستن ضروری می باشد، برخوردار سازند. اساساً هر سازمان بر حسب یك نیاز عمومی و اجتماعی به وجود می‎آید. آنچه كه مسلم است این است كه یك سازمان برای این بوجود می‎آید كه كالایی را تولید و یا خدمتی را به جامعه عرضه كند. بدین جهت هر چه نیاز اجتماعی گسترده تر و حیاتی تر باشد امكان افزایش وتوسعه آن سازمان بیشتر است و این در حالی است كه سازمانها برای اینكه به اهداف خودشان نائل شوند، مجبورند با بخشها و گروه‎های مختلف موجود در جامعه ارتباط داشته باشند، به عبارت دیگر سازمانها نمی توانند مستقل از محیط باشند بلكه باید پیوسته با آن تغییر كنند و با آن تطبیق نمایند و تغییر خود را بهبود بخشند. در این زمان است كه نیازهای افراد، متناسب با شرایط محیط و نوع کار کارکنان مطرح می شود. این که اموزش ها مطابق با نیازهایی باشد که کارکنان در جریان کار احساس می کنند و در جهت حل مشكلاتی باشد كه در جریان كار با آن برخورد داشته اند مسئله مهمی است که اثر بخشی این دوره ها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. در راستای تحقیق اهداف ناجا و با توجه به ضرورت و اهمیت استمرار آموزش های تخصصی، معاونت آموزش ناجا تلاش دارد علاوه بر اجرای آموزش های بدو خدمت دوره های آموزش تخصصی تكمیلی را بطور گسترده ای در طول خدمت كاركنان ناجا به اجرا در آورد. این دوره ها براساس نیازمندی معاونت ها و یگان های مستقل ناجا و با محوریت رشته های شغلی ناجا تعریف شده است. مجموعه عناوین آموزش های مورد بحث در كتاب حاضر در ذیل رسته های انتظامی، اطلاعات، آگاهی، راهور، عملیات ویژه، مرزبانی، اداری، دارائی، آماد و پشتیبانی، مخابرات و الكترونیك، دریائی، فنی و مهندسی، بهداری، رایانه و سیستم، حقوق، مخارف اسلامی و علوم انسانی و همچنین آموزش های تخصصی تكمیلی مشترك و نیز آموزش های فرماندهی و مدیریت تقسیم بندی شده است. آموزش های تخصصی تكمیلی با استناد به ماده 38 قانون استخدام ناجا (مصوب خرداد ماه 1383) و به منظور تكمیل آموخته های گذشته و روز آمد نمودن اطلاعات تخصصی كاركنان ناجا برای نیل به ترفیع و یا تصدی مشاغل خاص طراحی گردیده است و لذا همه ساله مورد بازنگری و تجدید نظر قرار می گیرد و آموزش های مورد نیاز به آنها اضافه می گردد. در راستای تحقیق اهداف ناجا و با توجه به ضرورت و اهمیت استمرار آموزش های تخصصی، معاونت آموزش ناجا تلاش دارد علاوه بر اجرای آموزش های بدو خدمت دوره های آموزش تخصصی تكمیلی را بطور گسترده ای در طول خدمت كاركنان ناجا به اجرا در آورد. این دوره ها براساس نیازمندی معاونت ها و یگان های مستقل ناجا و با محوریت رشته های شغلی ناجا تعریف شده است. مجموعه عناوین آموزش های مورد بحث در كتاب حاضر در ذیل رسته های انتظامی، اطلاعات، آگاهی، راهور، عملیات ویژه، مرزبانی، اداری، دارائی، آماد و پشتیبانی، مخابرات و الكترونیك، دریائی، فنی و مهندسی، بهداری، رایانه و سیستم، حقوق، مخارف اسلامی و علوم انسانی و همچنین آموزش های تخصصی تكمیلی مشترك و نیز آموزش های فرماندهی و مدیریت تقسیم بندی شده است. آموزش های تخصصی تكمیلی با استناد به ماده 38 قانون استخدام ناجا (مصوب خرداد ماه 1383) و به منظور تكمیل آموخته های گذشته و روز آمو نمودن اطلاعات تخصصی كاركنان ناجا برای نیل به ترفیع و یا تصدی مشاغل خاص طراحی گردیده است و لذا همه ساله مورد بازنگری و تجدید نظر قرار می گیرد و آموزش های مورد نیاز به آنها اضافه می گردد. (معاونت آموزش ناجا[1]، 1383) مساله ای كه این پژوهش قصد بررسی آن را دارد این است كه آیا این برنامه‌های آموزشی در راستای نیازهای شغلی كاركنان بوده است؟ و آیا کارکنان ناجا نیازهای اموزشی دیگری نیز دارند که باید براورده شود‌؟ [1] – آموزش های تخصصی تكمیلی ناجا، جلد اول، معاونت آموزشی ناجا، اداره كل آموزش های تكمیلی

  • مقاله آموزشی ورزش های سنتی و نقش آن ها در آینده ورزش

    مقاله آموزشی ورزش های سنتی و نقش آن ها در آینده ورزش مقاله آموزشی ورزش های سنتی و نقش آن ها در آینده ورزش , مقاله , خرید مقاله , دانلود مقاله , دانلود و خرید مقاله , مقاله آماده…

  • تحقیق پیرامون كنسرو سازی

    تحقیق پیرامون كنسرو سازی تحقیق پیرامون كنسرو سازی , تحقیق صنایع , رشته صنایع , مهندسی صنایع , دانلود تحقیق , كار تحقیقی صنایع , كنسرو سازی , انواع كنسرو , كنسرو لوبیا , كنسرو نخود سبز , كنسرو ذرت…

  • عنوان كارآموزی: شركت بهره برداری و زهكشی مغان

    عنوان كارآموزی: شركت بهره برداری و زهكشی مغان عنوان كارآموزی: شركت بهره برداری و زهكشی مغان , خلاصه ای از تاریخچه شبکه آبیاری و زهکشی مغان , آشنایی با شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی مغان ,…

  • آفات چغندر قند

    آفات چغندر قند آفات چغندر قند , آفات چغندر قند رفتن به سایت اصلی آفات چغندر قند: 1-خرطوم بلند چغندر قند        Linxus incanescens (Col.: Curculionidae) معرفی آفت: کنترل: 2-خرطوم كوتاه چغندرقند       Conorrhynchus brevirostris (Col.: Curculionidae) طرز خسارت: الف-حشره كامل خرطوم كوتاه:…

  • ترجمه مقاله بررسی روش های یادگیری ماشین به فیلتر هرزنامه

    ترجمه مقاله بررسی روش های یادگیری ماشین به فیلتر هرزنامه ترجمه مقاله بررسی روش های یادگیری ماشین به فیلتر هرزنامه , پیش زمینه و مباحث ابتدایی , ساختار معمول یک فیلتر اسپم , نمایش , Datasets , معیار های کارایی…

  • پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *